Tokio Hotel Live.

Jag har sett TH live.. Väldigt nära scen stod vi...

Jag ska bara dö lite..

Det finns andra.

Jag vet att detta kommer låta deprimerande. Men läs bloggen.


http://detfinnsandra.blogg.se/



Denna låten måste ni höra för den är riktigt bra tycker jag.



Nu ska jag snart plugga so.. Måste bara orka lyfta röva från soffan, hehe ;p


Lycka.



35 dagar kvar! ♥
Tiden har gått så fort, det får den gärna fortsätta göra, sen kan tiden gärna få stanna den 5/3 19.30.
Please, make my wish come true.


TÄVLING!

Just nu tävlar jag i en tävling på Fokis.se,
Jag tävlar nämligen om ett smycke från Betties Galleria! :)
Kika in på hennes blogg så får ni veta mer.
Tänkte till mig & min bästa vän, för hon är så underbar & jag älskar henne verkligen ♥
Hon är verkligen speciell och utan henne så hade mitt liv verkligen varit ett helvete, hehe.
Så tack för din existens, bästa vän! Du betyder mycket mer än allt. ♥



Själv skulle jag tycka att vars ett sådant armband i silver hade passat oss båda helt perfekt.. Vi älskar armband! ^^
Mandy & Maria bästa vänner föralltid ♥
Var med och tävla ni också! :)
Läs mer om tävlingen på www.Fokis.se!
Lycka till nu allihopa :3

I-landsproblem.

Jag och mamma stack till Lund och hyrde film, jag har länge velat se "Arthur & minimojerna" med tyskt tal för att det är Bill Kaulitz som gör rösten i den tyska versionen.
men vet ni vad?

1. Den fanns inte med tyskt tal

2. Ljudet funkade inte.

3. Maria säger "dö". 

Så nästa gång jag hamnar i Tyskland, ska jag köpa den filmen. Nej, jag måste köpa den filmen.
Jag ska se den på tyska. S-K-A.



Fina Bill på röda mattan till premiären av Arthur und die Mimimoys 2 som går på bio just nu ^^
Han gör rösten till huvudpersonen, Arthur.
Han gjorde även Arthurs röst i Arthur und die Mimimoys 1.

Men jag ska se den filmen. Ska. Ska. Ska.

Och nej, jag är inget "överdrivet fan", däremot ett hängivet stort fan ;).

Nu ska jag kolla på TV och tjura med lite klubbor.


Jag blir deprimerad.

När jag ser sådana bilder *pekar på de under*



Isländska Tomtar, haha. De är faktiskt inte särskillt snälla..
Och det tomtarna har i tunnan är Skyr och inte vanlig gröt, sist jag smakade skyr (vilket var ett bra tag sen) tyckte jag att det var ganska gott. Vill smaka igen!


 Islands mest aktiva Geysir, Strokkur (syster så heter den väl?) Kommer inte riktigt ihåg..*skäms*



Bláa lónið, eller The blue Lagoon på engelska. ÅH underbart härligt vattnet var.



Þingvellir..




Ópal in my ♥ Jag och syster (eller igentligen hela familjen hela familjen brukade knarka i oss detta)
Det är som Läkerol fast lite starkare ^w^




Och såklart Gullfoss..

Syster (om du ser detta då), erkänn att du också vill "hem" igen? Saknar faktiskt alla mina mostrar & kusiner. *suck, nostalgi*.

Hehe, kom precis att tänka på en sak. Eller ett minne. Vi skulle köra över is (kan jag ha varit 6 år? Tror jag kommer ihåg det bara för att jag tyckte det var så spännande) och helt plötsligt bröts isen lite, så bilden knappt kom upp igen haha. Suck.. 




Åh, juste btw, JA bilderna är googlade. HUr ska jag annars få tag i dem? jag pallar inte fota bilderna vi har  massvis av i fotolådorna och vi har inte òpal hemma. Och jag vettefan var våra tomtar är.

Gröna hälsningar från Skånemejerier

Jag skulle bara skölja ur ett tomt mjölkpaket precis, så började jag läsa på förpackningen och det stod "Gröna hälsningar från slätterna!". Hehe, tanken slog mig också att förpackningen är fan blå & inte grön ;p. 
Sen kom jag på ännu en meningslös sak, vad dricker de andra i typ Sthlm eller Gbg? de har nog inte mjölk från Skånemejerier.. 
Helt meningslöst men ja. 
Ska snart cykla till stallet, -5 ute. Härligt! jag fick låna mammas isländska jacka som jag kan ha när jag rider. Det går inte att rida i min bulle till dunjacka.




Why?

Jag kom & tänka på en sak när jag stod och borstade tänderna. Varför igentligen borsta tänderna? Sure -  håll dem rena etc. men jag går ändå alltid och tar något att äta efter. Dålig vana? Om inte blir det nog det snart, hehe.
Men ja, hellre smaken av en klubba eller något annat sött än smaken av tandkräm. Agree?

Simpsons på kanal 6

Simpsons på kanal 6 och Two ½ men på kanal 3.
Det var alles.


Mamma kommer bli så stolt :D

Kolla, man kan se mitt golv!




Jag fick ännu en impuls, att städa !
Eller ja.. åtminstone plocka bort allt som låg på golvet & i fåtöljen. Jaja. Det räknas ändå.
Känns som om inget kan få mig deppig idag :D så sjukt härligt!
har ni haft en bra jul? och nyår?
Juste, GOTT NYTT ÅR FOKS !
Igår kl 19.30 var det EXAKT 2 månader till TH konserten i gbg :'). Lycka. det närmar sig! :D
Hoppas tiden går snabbt. Sen får tiden gärna stanna upp när konserten är igång, eller.. den får gärna vara i all oändlighet snarare.
Just nu (jag vet att ni vill veta vad jag gör, så är det bara) skypar jag med Mandy, lyssnar på TH (pappa hatar mig D: gubbjävel.. nejdå ^^ ska vara snäll :D) och "kollar" på tv. Jag är sysslolös. Inte bra.

"Angel don't you cry, I'll meet you on the other side. Goodbye"


Godmorgon! Eller ja, ehm.. eftermiddag..

Hejsan bloggen :D
Shiet sån bloggtorka det har varit. Har inte haft tid, ork eller lust helt enkelt. men aja. here I'am, once again 8D
Jag har faktiskt inte avstått från bloggar helt, utan fortsatt att läsa de jag brukade göra, som innan.
Fick bara en superimpuls av att vakna för kanske 10 min sen, klädde på mig & fick ännu en impuls av att blogga :O
jag gillar smilisar

:D :O 8D :3 ^^ :P ;) ._. ^w^ :'D :') ;o 8')

They makes me happy.  :'D



hej igen :'D


21/11

Hejsan bloggen, idag har jag plockat bort nästan allt från mitt rum för imorgon bär det av till Ikea! Känns lite tomt då alla mina TH posters är borta (det kännes tungt och jobbigt att ta ner dem!) och väggarna ekar så smått. Men det blir det ju ändring på imorgon! :)
Jag har även hittat en ny, ganska billig mobil då min har blivit helt knäpp. Jag kan inte stänga den, den hackar, den stänger av sig osv. Det blir liiiiite jobbigt i slutändan.

Mobilen jag har nu (röd).
Sony Ericsson W910I


This is the one I want! =)
Sony Ericsson J105i Naite


Hoppas jag kan haffa en sån imrgon, vi får seee (:


Jag anser att detta är väldigt fina saker.

Och dessa fina saker skulle jag verkligen inte ha något emot att äga.


Grejerna kommer från; www.nuknuk.se

ojsan, kvalitén var verkligen inte den bästa på bilderna.. Nåja. Mitt humör är inte på topp just nu, så jag ska nog hålla käften och sätta mig och plugga (som vanligt. JAG ORKAR INTE MER!), sen blir det TV för hela slanten.


Blogg paus.

Hejsan allihopa, har haft en ganska lång bloggpaus nu ett tag. Men jag har inte glömt er, jag lovar! Bara så mycket i skolan, stallet. Ja, allt. Sen har jag inte haft något kul att komma med heller, men fuck that. I'm back (I hope).
Just nu är klockan snart 02.00 och jag sitter och lyssnar på musik, håller på med farmville ( ja, jag har också börjat. Follow the stream! Det spelet är sjukt beroendeframkallande, haha.) och bilddagboken.
Mitt rum känns väldigt tomt, nästan alla "prydnader" är nere, jag ska nämligen göra om, helt och hållet. In med nytt och ut med gammalt. Måste fräsha upp lite, det känns så gammalt och tråkigt. Tänkte ta bort alla plancher och ta foton med mina vänner, rama in lite TH bilder (tillklippta plancher, bilder från datorn, har faktiskt sån ball skrivare att amn kan få ut riktiga fotobilder (y)). Sen gå och fota lite i stallet också, hehe.
Mitt skrivbord ska veck - in med ett soffbord (där kan jag ha datorn och göra läxor).
Ut med min skrivbordsstol - in med en fåtölj/liten bäddsoffa.
Nya växter (dock plast, annars lär de inte leva länge).
Bort med bokhyllan - läser ändå inte så ofta, och det känns inte som om jag vill ha massa böcker i mitt rum som jag aldrig läser hehe.
Vad blir det sen? Jo, lite ny textil kanske. Well, well. Hoppas resultatet blir bra.
Känner även för att måla/tapetsera om. Känns som om svart/vitt skulle bli bra nu. Kanske mörkbrunt?
Vitt är iallafall spikat.
Så stora delar av min dag har gått till att städa undan och plocka bort saker jag vill bli av med. Förstår inte hur allas grejer kan hamna i mitt rum, varför just mitt liksom? Jaja. Det metsa är nerpackat och om pappa känner sig bättre imorgon (han är tillfälligt sjuk, stackaren) så blir det en tur in till Ikea :).
SHIT! Kom pecis på att jag måste läsa ut "mördare utan ansikte", ni vet, den Wallanderboken?
Den suger fett! Enligt mig iallafall, hehe.
Gud vad mycket skratt det blev nu då. Får skratta av mig så jag slutar.

-HAHAHAHHAHEHEHEHEHEHEHIHIHIHIHIHIHIHHAHAHAHAHAHHEHEHHEHEHIH
IHIHIHIHIHAHAHHAHAHEHEHEHEHEHEHHEHEHIHIHIHIHIHI.
HOHOHOHEHEHEHHHÖHÖHÖHÖLHÖHAAHAHAHAHHEHEHEHHIHIHIHI!

Så, nu får det va slut. Antar att det är bäst att jag läser några sidor, läser ut kapitlet, eller kanske två? Vill vara bli av med den igentligen. Lika bra att få det gjort fort som fanken. Vi hörs, godnatt♥


Vaddå dålig humor? Jag förstår inte.




Snösnösnö.

Vet ni vad? Idag snöade det lite!♥
Hoppas vi får en vit vinter här i södra Skåne ! :)


Mandy, Philippa & jag konvercerade idag;

Mandy; Ja, när Maria är hyper är det ett roligt helvete.
Men när person & person (tänker inte nämna namn) blir hyper blir det ett jävligt helvete.


GBG 5TH OF MARCH, HERE I COME!<3

 

Jag är lycklig. Helt.. Galet. Kommer inte kunna fungera normalt på några dagar nu.


USB sladd-spårlöst försvunnen.

Jag hittar den inte någonstanns, hoppas den kommer fram snart iallafall.
Lover är över, skolväskan är packad. Det blir att lägga sig tidigt igen, går inte att vara uppe till tre/fyra och sova till tolv längre. Det får mig att längta till jullovet och helgen. Nej, nu tänker jag hoppa upp i sängen och kolla på tv innan jag ska försöka sova.
Tack för att jag fick sova hos dig igår Mandy, jag kunde bara inte förmå mig till att vara hemma.





Längtar som in i helvete (ursäkta språket) till den 5 mars.
Kom just på ett samtal som jag och min syster ( hon och hennes fästman ska följa med mig, kan inte tacka dem nog♥). Jag sa att vid insläppet måste hon kuta som om hennes gammla gympalärare och beväpnade våldtäcktsmän jagade henne. Hoppas hon insåg att hon måste KUTA!
Vill så gärna stå framför Tom (a)





HBG & snart Mandy :)<3

Kom hem fråg HBG igår, och jag har inte haft tid att blogga. Iallafall, så förstår jag inte charmen med att sminka mig till fjortis? Hittar inte min USB sladd nu (såklart) Och jag hinner inte leta, ska iväg till Mandy typ.. nu? haha, vi ska se på film var tanken :) Men vill gärna visa er min jacka nya jacka;


 Kallt? vaddå kallt? :P



HA! Vi har ballerina hemma ;).

Okej, nu måste jag rusa till Mandy. Får nog ta min stenhårda sadel cykel. Well, well. Visar er bilderna ikväll om jag hittar min USB :)

 




Hygien.

Det är något som alla pratar om. Hör det nästan jämt. För mig är det väldigt viktig att vara "fräch", jag duschar varje till varannan dag, tvättar håret var tredje dag (minst), tar bort skiten under naglarna. Ja, listen kan göras lång. Jag förstår inte hur folk kan somna när de är svettiga i en renbäddad säng. Även om jag var döds trött skulle jag aldrig klara det. Äcklad? Maybe. Men för mig är det som sagt viktigt. Särskillt för de som bla är i stall ofta (som jag då). Hur man än försöker kan man inte vara ifrån djuren (särskillt jag då) även om man är där när man är vanligt klädd Jag kan inte låta bli att borsta och pyssla, hjälpa nybörjarna på lördagar. det räcker med att man sitter i klubbrummet och så har man doften i skor, kläder och hår! Det äckligaste som finns är ju skolduscharna, håller ni inte med? men har man haft gympa och är svettig så skiter jag verkligen i vilket. Jag sprutar hellre på mig lite extra deo ( ja, jag har sån man sprutar och inte rullar ) eller parfym.
hellre att man stinker liiite för mycket parfym än att man stinker svett, right?
Och sen det men långa naglar; HUR STÅR NI UT?! Själv klarar jag det inte. Okej, jag har inte korta naglar men heller inte jättelånga. De är sådär "lagom", men ändå blir de skitiga stup i kvarten, och om mina blir det, hur blir era då? Måste ni inte sitta med en nagelfil ständigt? Varför inte bara klippa/fila dem? Eller måla dem, kanske i svart så att det åtminstone inte syns menar jag. Sen till tandborsten och tänder. Då jag ger min tanke direkt till rökare, gula, slitna, skitiga, äcklig andederäkt. Jag bytar min tandborste en gång i månaden, jag kan inte sova utan att ha borstat tänderna. Om jag ska kunna klara det måste jag vara enormt trött eller t.o.m full antar jag. För mig är tandtråd ett måste. Kalla mig pedant, men så är det bara. Jag är pedant med renlighet, sen tror jag också att man mår bättre av att vara ren. Klart att det kan vara skönt att skita ner sig, och jag är inte rädd för att bli skitig eller så- men den är nog ändå skönare att vara ren. Om jag har bytat lakan i sängen kan jag inte bara lägga mig i sängen skitig, jag blir äcklad rent ut sagt. Eller om jag ska ta på mig så går det heller inte. Bara funkar inte för mig. Okej om det är stallkläder, de tvättar man ju inte efter varje gång i stallet eftersom att ridbyxorna har någon sorts mocka i röven, då är det okej. Men vardagliga kläder eller fin kläder; NO WAY IN HELL!
Ni kanske minns det jag visade er om ansiktkrämerna? Det är viktigt för mig att se fräsch ut också. Och fett hår, skitiga kläder ser ju inte jättekul ut, right? Sen detta om kläder, själv kan jag inte ha en tröja mer än en gång sen måste den tvättas eller vädras. Byxor kan jag ha på mig två dagar i rad sen ska se i tvätten. men ja, så är bara jag.. Någon som känner samma? Och om ni kanske inte tycker om att duscha så ofta, eller pilla bort skiten under naglarna osv-tänk på att det är mycket trevligare för alla andra! :)



Tjejer, jag kan tipsa er om denna parfymen! Den må va dyr, men den är värld det. Jag använder den varje dag och den är en klar favorit! :) Luktar väldigt sött.
Nu ska jag gå och borsta tänderna och ta på mig lite kläder innan jag sticker över och våldgästar Michelle. (Ja, våldgästar, men hon vet att jag ska komma så ;)).



Can't waiiiit!

Fy faaaskiiiiken vad jag längtar!♥
5 mars 2010. ÅH!<3



Ska nog övernatta utanför, vad gör man inte för dem?! annars sticker jag väl dit runt kl 5/6 på morgonen :)
Jag ska ha en bra plats! (Helst framför Tomi (aaa)).

Även ni icke TH fans, lyssna på denna akustiska versionen av Automatic riktigt grym. Älskar den!

http://www.rollingstone.com/videos/player/30604306

Riktigt stor det måste vara att få vara med på Rolling Stone.


Nigahiga The Ninja Glare.

Sämsta låten eller.. :P?

 

 

Den är så dålig att den är bra! Hahaha. Philippa brukade gå momkring och sjunga den i skolkorridorerna. Hoppas hon har slutat med det ;).


HAHAHAHA.

Juste nu kollar jag på detta. Wtf..?

 

http://tv8.se


vad säger ni..?



Idag tänker jag inte göra ett SKIT!

Hej alla :) Ska ni göra något idag?
INTE jag ;) sov till halv 12 pga av att pappa ringde och väckte mig.. Eller jo, nu när jag ändå tänker efter så finns det nog grejer jag måste fixa med iallafall;



Juste, måste kolla lite på Ikea och räkna ut och skriva ner allt jag behöver. Jag ska göra om mitt rum heeelt!


Dagen i dåliga mobilbilder! :)

Okej, dagen började med att jag gick upp 08.45 för att beställa biljetter till TH's konsert i GBG den 5 Mars, gissa om lyckan är stoooor! Har väntat i två år nu, och äntligen är det dags för mig med!<3 kan knappt förstå det själv, haha.

Men där var dagen inte slut, nejnej :) Nu kommer det flera bilder! Åkte in till stan för att luncha lite med bästajuggevän♥


Wayne's Coffee- Italiens pasta sallad, riktigt god!
Try it out om du inte har det ;)


SKOOOOR!<3

 

Miss Cooling, herself ;)

Sen blev det massoe med andra bilder, då bästavän älskar att ta bilder. (Hoppas du får din systen kamera i julklapp, gumman! fan vad vi kommer bli trötta på ditt fotande då ;)<3)Men de får ni inte se förrens de är redigerade ;D Nu ska jag ta och hoppa i mina stall kläder & mysa framför tvn en stund. Sen blir det av till stallet! Vi hörs senare :)


:/

Förlåt, jag vet att jag verkligen varit skitkass på att skriva i bloggen de senaste dagarna, men jag har haft fullt upp.
iallafall idag ska jag och några kompisar sticka in till stan och jag ska vara hos Anna om ungefär en halvimma så jag måste fixa mig. Jag har inte sovit ut såhär länge på ett bra tag. fyfasiken vad skönt det var. Ni har inte glömt att ställa om klockorna ;)?




Hejdå =)

Now, I'm out! Eller snart iallafall, ska bara samla ihop gänget innan vi går för att möta Fanny&Ilona ^^
(gänget = ja, mandy & Anna.  Vi är ett litet gäng, men ändå ett gäng. Haha ;)).
Hinner inte skriva mera nu, hejdå♥

 


Jag, Ilona & Mandy för ett tag sen :)<3


Are you down?



Just nu sitter jag och lyssnar på TH's nya låtar-de som inte kom med på de albumen som släpptes i Europa utan bara i Amerika, så vill man ha de låtarna på Humanoid får man åka till Amerika och de har jag inte planerat så youtube får väl gå :).
Mami & papi fixar mat just nu men helt ärligt kan jag inte känna någon doft, jag har precis tagit på mig min parfym som är jättestark och jag råkade ta liiiiite för mycket. Men det går nog snart bort :), jag vill ju inte stinka massa parfym när jag sticker ut ikväll, hehe. Lite räcker för mig, tur att den luktar så gott! Annars hade jag ju nog inte köpt den och då hade den verkligen inte varit min favorit, hehe ;)♥.
jag kan avslöja att den heter ; Nini Ricci! det är det röda äpplet för er som är insatta :).
Hehe. Hehehehehehehe. Och lite mer; Hehehehe. En gång till; HEHEHEHE!

Nej jag ska sluta ;))
Jag sticker ut ganska tidigt som jag brukar, alltså vid sju snåret sen om blogg.se inte trögar dig mer än vanligt så bloggar jag när jag kommer hem!
Bloggar även innan jag sticker-håll koll ;D.


Skolan :)

Just nu sitter jag i skolan och ska prata med min lärare, då jag skulle skicka ett brav till henne på engelska så lyckades jag klicka bort det -.-' Smidigt va? Så nu måste jag ta det muntilgt. FAN.


RSS 2.0